Monday, March 7, 2022

Uppsats för självutveckling

Uppsats för självutveckling



Grundutbildning Bachelor Professional, självutveckling uppsats. Chatta nu Använd Messenger Skicka ett e-postmeddelande till oss. Ekonomiskt oberoende En annan viktig aspekt av livet som måste ingå i utvecklingsplanen är uppnåendet av ekonomiska mål. Enligt min första PDP, kommunikation och social självutveckling uppsats förvärv var huvudmålet för terminen. En reflektion över min prestation Mina akademiska prestationer under terminen har varit i nivå med andra terminer. Jag kommer att engagera mig mer i sociala aktiviteter och situationer för att utveckla självförtroende. Jag hade alltid varit obeslutsam, men när stora, större beslut dök upp blev det mycket värre.





Relaterade dokument



Jag visste också att jag gick in i en obekant miljö som så småningom öppnade upp en helt ny dörr för nya möjligheter i mitt liv. Det här var den period jag utforskade själv, självutveckling uppsats. Jag hade inte mina föräldrar att helt luta mig mot, eller kasta sina åsikter på mig. Till skillnad från förr, självutveckling uppsats, Jag kontrollerade mig själv vid det här laget, självutveckling uppsats Jag var inte stabil på något sätt. Jag hade alltid varit obeslutsam, men när stora, större beslut dök upp blev det mycket värre. Det har varit några svårigheter i mitt liv som har gjort mig åtskild från de andra människorna i den här världen. Jag har tillbringat många av mina dagar avskild från majoriteten av människor utan att bli en del av gruppen genom att anpassa mig.


Det var en kamp att känna sig inkluderad utan rädsla för att bli dömd. Från de första dagarna av min barndom kämpade jag med självförtroendeproblem och kände aldrig att jag var tillräckligt bra för att ha vänner eller vara lycklig i mitt liv. Jag var alltid rädd att ingen skulle förstå mig och jag skulle göras åtlöje av mer än bara mitt utseende. Min kommunikation med Halie var att skilja oss åt. Sedan mitt tidigare förhållande, självutveckling uppsats, Jag gjorde det till mitt mål att... Istället för självutveckling uppsats för att hantera denna utmaning som ett verkligt hinder, växte jag upp deprimerad; eftersom jag var sjuk från en så ung ålder var hindret hela mitt tankesätt.


Jag var beroende av mina vänner och lärare för hjälp, samtidigt som jag hela tiden valde mina vänner och sociala liv framför mina betyg. Jag har aldrig riktigt nått min fulla potential. Nu när det är för sent har jag äntligen insett hur mycket mina handlingar är självutveckling uppsats att påverka min framtid i många olika aspekter... Jag är ständigt orolig. Även när jag är lugn är jag orolig för att jag ska göra något annat i mina redan tomma dagar. dessa oron grumlar hela tiden mina tankar. det största problemet är att jag har låtit mina tankar styra mig och bli den jag är idag. Att göra tvärtom genom att kontrollera dina tankar är bättre sagt än gjort. När jag växte upp under hela grundskolan, visste jag alltid att mina föräldrar så småningom skulle skiljas.


Jag har alltid vetat att mina föräldrar skulle skiljas. När dagen kom i början av sjätte klass satte mina föräldrar mig ner och berättade att de skulle skiljas. Att gå hela mellanstadiet och gymnasiet och ha skilda föräldrar störde mina planer, självutveckling uppsats, gav mig 2 hem, och jag gick en väg som jag inte skulle ha föreslagit som en växande tonåring. Beteendemässigt tenderade jag att undvika människor och gjorde fler misstag när jag levde ut min vardag, självutveckling uppsats. Tillsammans med det använde jag stödet... När jag växte upp hade jag svårt att komma till insikt om att jag en dag skulle behöva bidra till det mänskliga samhällets framsteg.


Jag har alltid trott att jag kunde fortsätta leva ett liv där jag var beroende av alla grundläggande behov från mina föräldrar och inte behövde oroa mig för problemen de hanterade, självutveckling uppsats. Men första dagen på gymnasiet förändrade allt detta för mig. Uppsats för självutveckling När jag gick in på gymnasiet den första dagen på mitt första år var atmosfären som omgav mig självutveckling uppsats annorlunda än de jag tidigare upplevt. Som vanligt visade några elever noll ansträngning och hade inga ambitioner akademiskt men det fanns också elever som strävade efter att göra något av sig själva och var förberedda för nästa steg i livet.


Jag var i förnekelse under större delen av förhållandet och skyllde allt som hände på mig själv. Jag brydde mig…. Hem Flashcards Skapa Flashcards Uppsatser Uppsatsämnen Skrivverktyg. Uppsatser Uppsatser Uppsats för självutveckling. Bläddra i uppsatser. Logga in. Flashcard Dashboard Essay Dashboard Essay Inställningar Logga ut. Hemsida Uppsats för självutveckling Reflektionsuppsats: Min resa till självutveckling. Self Reflection Essay: My Journey Of Self-Development Words 3 Pages Open Document. Uppsatsprov Kontrollera skrivkvalitet. Visa mer. Relaterade dokument Breaking My Life: A Conceptual Analysis Jag visste också att jag gick in i en obekant miljö som så småningom öppnade upp en helt ny dörr för nya möjligheter i mitt liv.


Läs mer. Ord: - Sidor: Personlig berättelse: Hur jag förlorade mig själv Det har varit några svårigheter i mitt liv som har gjort mig åtskild från de andra människorna i den här världen. Ord: - Sidor: 5. Ord: - Sidor: 4. Freshman Year Of High School Essay Jag var beroende av mina vänner och lärare för hjälp, medan jag hela tiden valde mina vänner och sociala liv framför mina betyg. Ord: - Sidor: 7. Vad är orsaken till ångest? Ord: - Sidor: 8. Positiva effekter av att ha skilda föräldrar När jag växte upp under hela grundskolan visste jag alltid att mina föräldrar så småningom skulle skilja sig.


Ord: - Sidor: 3. Tre faser av stress Beteendemässigt tenderade jag att undvika människor och gjorde fler misstag när jag levde ut min vardag. Min första dag på gymnasiet när jag växte upp, självutveckling uppsats, Jag hade svårt att komma till insikt om att jag en dag skulle behöva bidra till det mänskliga samhällets framsteg. Dokumentär analys: Privat våld var jag självutveckling uppsats förnekande under större delen av förhållandet, och skyllde allt som hände på mig själv. Relaterade ämnen. Vill Behöver gymnasiet Psykologi Känslor Jag bestämde mig.


Redo att komma igång? Skapa Flashcards. Upptäck Skapa Flashcards mobilappar. Företag Om FAQ Support Juridisk tillgänglighet. Följ Facebook Uppsats för självutveckling. Sekretesspolicy CA Sekretesspolicy Webbplatskarta Annonsera Cookie-inställningar.





hur man skriver en biografi essä exempel



När jag växte upp under hela grundskolan, visste jag alltid att mina föräldrar så småningom skulle skiljas. Jag har alltid vetat att mina föräldrar skulle skiljas. När dagen kom i början av sjätte klass satte mina föräldrar mig ner och berättade att de skulle skiljas. Att gå hela mellanstadiet och gymnasiet, efter att ha skilda föräldrar störde mina planer, gav mig två hem, och jag gick in på en väg som jag inte skulle ha föreslagit som en växande tonåring. Beteendemässigt tenderade jag att undvika människor och gjorde fler misstag när jag levde ut min vardag.


Tillsammans med det använde jag stödet... När jag växte upp hade jag svårt att komma till insikt om att jag en dag skulle behöva bidra till det mänskliga samhällets framsteg. Jag har alltid trott att jag kunde fortsätta leva ett liv där jag var beroende av alla grundläggande behov från mina föräldrar och inte behövde oroa mig för problemen de hanterade. Men första dagen på gymnasiet förändrade allt detta för mig. I samma ögonblick som jag gick in på gymnasiet den första dagen på mitt första år var atmosfären som omgav mig mycket annorlunda än den jag tidigare hade upplevt. Som vanligt visade några elever noll ansträngning och hade inga ambitioner akademiskt men det fanns också elever som strävade efter att göra något av sig själva och var förberedda för nästa steg i livet.


Jag var i förnekelse under större delen av förhållandet och skyllde allt som hände på mig själv. Jag brydde mig…. Hem Flashcards Skapa Flashcards Uppsatser Uppsatsämnen Skrivverktyg. Uppsatser Uppsatser FlashCards. Bläddra i uppsatser. Logga in. Flashcard Dashboard Essay Dashboard Essay Inställningar Logga ut. Hemsida Self Reflection Essay: My Journey Of Self-Development. Self Reflection Essay: My Journey Of Self-Development Words 3 Pages Open Document. Uppsatsprov Kontrollera skrivkvalitet. Visa mer. Relaterade dokument Breaking My Life: A Conceptual Analysis Jag visste också att jag gick in i en obekant miljö som så småningom öppnade upp en helt ny dörr för nya möjligheter i mitt liv.


Läs mer. Ord: - Sidor: Personlig berättelse: Hur jag förlorade mig själv Det har varit några svårigheter i mitt liv som har gjort mig åtskild från de andra människorna i den här världen. Ord: - Sidor: 5. Ord: - Sidor: 4. Freshman Year Of High School Essay Jag var beroende av mina vänner och lärare för hjälp, medan jag hela tiden valde mina vänner och sociala liv framför mina betyg. Ord: - Sidor: 7. Vad är orsaken till ångest? Ord: - Sidor: 8. Positiva effekter av att ha skilda föräldrar När jag växte upp under hela grundskolan visste jag alltid att mina föräldrar så småningom skulle skilja sig.


Schemat för läsning av inspirerande litteratur har varit för trångt och jag har bara uppnått hälften av vad jag hade planerat. Enligt Zenger och Folkman är inspirationslitteraturen mycket viktig för motivationen sid. Min oförmåga att avsluta läsplanen är besvärande och nedslående. Detta belyser ett tidshanteringsproblem som jag måste ta hänsyn till i nästa personliga utvecklingsplan. Mina akademiska prestationer under terminen har varit i nivå med andra terminer. Det har inte varit någon större skillnad i min prestation, vilket inte är tillfredsställande. Jag hade för avsikt att förbättra min GPA-prestation varje termin för att ta examen med utmärkelser. Därför behöver mer göras och det är nödvändigt att ägna mer tid åt studier.


Den mer tid som lagts ner på att konsultera föreläsare och instruktörer har bara haft en marginell effekt på min prestation. Detta innebär att mer tid bör läggas på att göra det för att uppnå önskat resultat. En av mina instruktörer sa att det jag behövde var mer praktik i motsats till teori. Förändringar i mängden övningar som krävs har inte implementerats effektivt eftersom resultaten inte har varit tillfredsställande. Att skaffa praktisk erfarenhet inom området har varit en viktig faktor och avgörande för framgång. Jag hade för avsikt att arbeta deltid under min fritid för att få erfarenhet och praktik inom fältet för att underlätta teorin som jag lärde mig i klassen.


Detta steg har endast delvis uppnåtts eftersom jag inte kunde säkra anställning inom mitt specialområde. Jobbet jag fick var inom bilförsäljning, vilket inte är vad jag anser vara perfekt för att öva på de färdigheter som jag lärde mig under min studiegång. Jag tillbringade faktiskt mer tid än den erfarenhet jag fick var värd. Men i min nästa PDP kommer jag säkerligen att inkludera mer tid för att hitta lämpligt arbete för att säkerställa att erfarenhet erhålls inom det perfekta fältet och det perfekta jobbet. Sammantaget har jag lärt mig att jag har potential som jag inte har använt. Tidigare kunde jag inte hitta tid att engagera mig i andra aktiviteter förutom klassarbete, men jag presterade inte exceptionellt bra.


Jag har upptäckt att jag kan leva ett mer holistiskt liv utan att kompromissa med studietiden. Planering har gjort det möjligt för mig att visualisera vad som behöver uppnås och bestämma hur jag ska uppnå det. Jag lärde mig att mina dåliga prestationer i skolan har varit resultatet av lite eller ingen träning. Det har också visat mig att personliga färdigheter är viktiga, och de är inte så svåra att lära sig som jag trodde tidigare. Min nuvarande prestationsnivå är genomsnittlig och måste förbättras i slutet av terminen för att säkerställa att jag tar examen med utmärkelser. Därför kommer mer tid att behöva läggas på aktiviteter som förbättrar mängden kunskap som förvärvats under lektionstid och utanför lektionen.


Övning krävs också; Därför måste tiden som ägnas åt att öva de inlärda färdigheterna ökas under de kommande fyra terminerna. Mina akademiska prestationer är den viktigaste aspekten av mina studier, så mer tid kommer att ägnas åt det tillsammans med inkluderingen av andra aktiviteter som idrott. Jag kommer att föra ett register över de aktiviteter som jag är involverad i angående arbetslivserfarenhet, personlig karaktärsutveckling och andra livserfarenheter. Huvudsyftet med planen kommer att vara att uppnå de kunskaper och färdigheter som matchar marknadens krav Fry, , sid.


Planen kommer också att integrera akademisk utveckling med personlig utveckling. Personliga lärandeaktiviteter som att spendera mer tid i biblioteket och forska om några viktiga aspekter av mitt yrkesområde kommer också att övervägas. Det innebär att jag kommer att behöva ägna mer tid för att hitta arbete som är i linje med mitt område. Denna inlärningserfarenhet kommer att syfta till att lära av andra människor och omfatta de inlärda idéerna och metoderna i min kompetensuppsättning Niven, , p. Utvecklingsförändringar är nödvändiga för att säkerställa förbättringar i det övergripande välbefinnandet för mina karriärmöjligheter. Jag kommer att engagera mig mer i sociala aktiviteter och situationer för att utveckla självförtroende. Målet är att delta i minst ett socialt evenemang varannan vecka.


Dessutom kommer förvärv av ledarskap och interpersonella färdigheter att ges ordentlig uppmärksamhet eftersom dessa färdigheter är vad yrkesvärlden kräver. Etablering av inlärningsvanor kommer att bli en viktig del av planen eftersom livet handlar om kontinuerligt lärande Fry, , p. Motivationslitteratur kommer att utgöra en betydande del av min inlärningskultur och -vanor. Jag kommer att förbättra mina färdigheter i tidshantering för att säkerställa att jag läser två eller flera motiverande böcker varje månad. För att förbättra mina anställningsmöjligheter och känna igen de svaga punkter jag behöver arbeta med kommer jag att be en lärare att bli min mentor. Jag ska då se till att träffa läraren minst en gång per termin. Under dessa möten med läraren kommer jag att be om feedback om mina karriärmöjligheter inom området och vilken typ av kompetens jag behöver arbeta med.


Jag ska också se till att läraren får en chans att kritisera mina insatser och förbättringar och föreslå förbättringsområden. En annan viktig aspekt av livet som måste inkluderas i utvecklingsplanen är uppnåendet av ekonomiska mål. Detta är en av mina främsta svagheter och det ingick inte i föregående PDP. Målet är att uppnå ekonomisk frihet och oberoende i slutet av de fyra terminerna. Detta kommer att uppnås genom att se till att jag får vanan att spara pengar. Jag kommer att spara hälften av pengarna som jag tjänar under semestern. Dessa besparingar kommer att användas för att täcka levnadskostnader efter avslutad utbildning tills jag får ett fast jobb. Detta mål kommer att uppnås genom att se till att jag ändrar mina utgiftsvanor till att bara spendera på nödvändiga saker.


Att undvika onödiga och icke-värdeskapande aktiviteter kommer att vara det främsta vapnet mot överdrivna utgifter. Den personliga utvecklingsplanen är mycket viktig för att möjliggöra spårning av utvecklingsförändringar som är nödvändiga för att uppnå uppsatta mål. Planering är mycket viktigt eftersom det ger ett medium för en person att sätta upp mål och bestämma hur de ska uppnås. I den här uppsatsen vill jag presentera ett par användbara tips som... Min favorithögskolelärare Det finns många olika lärare på college och gymnasieskolor som väcker de mest kontroversiella känslorna. Vad är jämförelse? Har du någonsin tänkt på en grundbult i vår individualitet? Det som gör oss unika och speciella bland miljarder andra människor, faktiskt så lika oss själva?

No comments:

Post a Comment