Thursday, March 10, 2022

Bra exempel på uc-uppsatser

Bra exempel på uc-uppsatser



Jag fick i uppdrag att arbeta med Dr. Se till att undvika detta bra exempel på uc-uppsatser att tala positivt eller åtminstone neutralt om vad som var fel och vad du mötte, bra exempel på uc-uppsatser. Hur har du utvecklat och visat den talangen över tid? När jag utvecklade ett familjärt band med mina klasskamrater och lärare, blev klassen en chans att upptäcka mig själv. Vilken av dessa tycker du ger läsaren en bättre platskänsla? Att kunna visa vikten av händelsen som du beskriver avslöjar mycket mer om dig än den specifika talangen eller egenskapen någonsin skulle kunna. Namn Namn.





Missa inte de bästa antagningsresurserna för gymnasiet och högskolorna!



Våra tjänster. Antagningsstöd. EU-antagning. College Athletic Rekrytering. Finansiellt applikationsstöd. Handledning online, bra exempel på uc-uppsatser. Extracurricular mentorskap. Crimson Research Institute. Uppsatsrecension. Crimson Rise. Crimson Global Academy. USA:s internatprogram. Om oss. Vilka vi är. Vår berättelse. Vår studentframgång. Våra alumner. Våra recensioner. Våra antagningsstrateger. Möt våra team. Våra kostnader. Våra värderingar. Studentframgång. Crimson i nyheterna. Karriärer på Crimson. Crimson stipendier. US High School GPA-kalkylator, bra exempel på uc-uppsatser. UK University Admissions Calculator. Top of the Class Podcast. Crimson YouTube-kanal. Extracurricular möjligheter.


Universitetsprofiler. Vår blogg, bra exempel på uc-uppsatser. I allmänhet den bästa skriften bra exempel på uc-uppsatser plats när du blir inspirerad. Tänk på ditt liv och skriv flera gratisskrivningar för att identifiera ett ögonblick av inspiration. Du kan göra detta antingen före eller efter att du har läst anvisningarna. Fördelen med att göra dem tidigare är att du kommer från en plats med din egen autentiska känsla av vår upplevelse, men senare kanske du måste "passa in" dessa berättelser i de snabba teman. Fördelen med att göra dem efter är att de kan fungera som utkast till den uppsats du så småningom kommer att slutföra, men du kanske inte är så kopplad till den upplevelse du vill dela med dig av.


Detta är formatet för gratisskrivningarna är 5 minuter vardera: Skriv i 5 minuter utan att stanna. Följande är föreslagna uppmaningar. Du kan också prova din egen. Titta nu på uppmaningarna och dela in dem i tre kategorier: "Vill du skriva", "Kan skriva Börja med att skriva ett svar på en av uppsatserna i den första kategorin. Att skriva det du vill skriva först kommer att få dig att känna dig lite mer självsäker och bekväm att gå vidare. Uppsats 8 är samlingspunkten, så att du kan skriva precis vad som helst. Men om ditt svar skulle kunna passa en av de mer specifika uppmaningarna bör du absolut göra det.


Du kommer att ha 8 frågor att välja mellan. Du måste svara bra exempel på uc-uppsatser endast 4 av de 8 frågorna. Varje svar är begränsat till högst ord. Beskriv ett exempel på din erfarenhet av ledarskap där du har påverkat andra positivt, bra exempel på uc-uppsatser lösa tvister eller bidragit till gruppinsatser över tid. Saker att tänka på: En ledarroll kan betyda mer än bara en titel. Det kan innebära att vara en mentor för andra, agera som ansvarig för en specifik uppgift eller ta huvudrollen i att organisera ett evenemang eller projekt. Tänk på vad du åstadkommit och vad du lärde dig av erfarenheten. Vad var ditt ansvar? Ledde du ett team? Hur förändrade din erfarenhet ditt perspektiv på att leda andra?


Hjälpte du till att lösa en viktig tvist i din skola, kyrka, i ditt samhälle eller en organisation? Och din ledarroll behöver inte nödvändigtvis vara begränsad till skolaktiviteter. Till exempel hjälper du till eller tar hand om din familj? För den här uppmaningen är det viktigt att överväga vad ledarskap är, både för den gemenskap där du relaterar till andra som ledare, och till dig. Vad är sammanhanget? Ta med läsaren in i scenen och förklara hur ledarskap fungerar i den. Till exempel, i en utbildningsmiljö, kan ledarskap vara strukturerat kring ett kunskapsutbyte. I en konstnärlig miljö kan ledarskap handla om att organisera en uppsättning idéer för att bra exempel på uc-uppsatser förutsättningarna för samverkan.


En annan sak att tänka på är att undvika fallgropen att vara generisk, så tänk utanför ramarna. Ledarskap kan vara dynamiken mellan bara två personer och behöver inte involvera en formell ledarställning. Du kan vara ledare i ett samtal med dina familjemedlemmar, med någon som är äldre än dig osv. Denna uppmaning kunde också ganska lätt framkalla skryt; undvik detta eftersom det inte bara ger en osmaklig bild av dig utan också för att det inte svarar på frågan. Du märkte att vissa elever på din skola inte kunde få extra hjälp i sina ämnen eftersom de var tvungna att arbeta efter skolan, bra exempel på uc-uppsatser. Du ansöker som en del av studentregeringen om att ha några timmars stöd till studenter på morgnarna. Varje människa har en kreativ sida, och den kan uttryckas på många sätt: problemlösning, bra exempel på uc-uppsatser, originellt och nytänkande, och konstnärligt, för att nämna några.


Beskriv hur du uttrycker din kreativa sida. Saker att tänka på: Vad betyder kreativitet för dig? Har du en kreativ förmåga som är viktig för dig? Vad har du kunnat göra med den färdigheten? Om du använde kreativitet för att lösa ett problem, vad var din lösning? Vilka är stegen du tog för att lösa problemet? Hur påverkar din kreativitet dina beslut inuti bra exempel på uc-uppsatser utanför klassrummet? Är din kreativitet relaterad till din stora eller framtida karriär? För denna uppmaning, tänk på begreppet att göra. Att göra finns i många former och är inte alltid det bra exempel på uc-uppsatser. Vi "bestämmer oss" när vi bestämmer oss för att göra något, bra exempel på uc-uppsatser.


Vi umgås med våra vänner och hittar på historier, om det förflutna med det som faktiskt hände som ingredienser, men ändå skapar ramarna, berättelsen eller framtiden, ofta med önskningar och mål som ingredienser, bra exempel på uc-uppsatser. Vad skulle du säga är din största talang eller skicklighet? Hur har du utvecklat och visat den talangen över tid? Saker att tänka på: Om det finns en talang eller färdighet som du är stolt över är det här dags att dela med dig av den. Du behöver inte nödvändigtvis bli erkänd eller ha fått utmärkelser för din talang, men om du gjorde det och du vill prata om det får du gärna göra det. Varför är denna talang eller färdighet meningsfull för dig? Kommer talangen naturligt eller har du arbetat hårt för att utveckla denna färdighet eller talang?


Ger din talang eller skicklighet dig möjligheter i eller utanför klassrummet? Om så är fallet, vilka är de och hur bra exempel på uc-uppsatser de passar in i ditt schema? Ett vanligt problem här är att du läser uppmaningen och tänker "Åh, jag är inte bra på någonting, bra exempel på uc-uppsatser. fungerar det? Bygger på uppmaningens fråga om var, bra exempel på uc-uppsatser med vem, gör du de saker du är bäst på? Till exempel, om du är bra på att förklara saker, arbetar du då med små barn och förklarar hur saker fungerar för dem? Beskriv situationen där du utför detta arbete så blir det tydligare hur du använder din talang, bra exempel på uc-uppsatser, utan att skryta.


Beskriv hur du har utnyttjat en betydande utbildningsmöjlighet eller arbetat för att övervinna en utbildningsbarriär du har ställts inför. Saker att tänka på: En utbildningsmöjlighet kan vara allt som har ett mervärde till din utbildningserfarenhet och som bättre förbereder dig för college. Till exempel, deltagande i ett hedersprogram eller akademiskt berikningsprogram, eller inskrivning i en akademi som är inriktad på ett yrke eller ett huvudämne, eller ta avancerade kurser som intresserar dig bara för att nämna några.





jämföra och kontrastera essä dispositionsmall



Tre månader senare tog jag emot Distinguished Delegate Award i ECOSOC för Bahamas, en liten ö i utvecklingsstat SIDS. Jag bröt bort från klangen av ett annat turistmål för att uttrycka några av detta lands största utmaningar såväl som framgångar, särskilt mot klimatförändringar. Jag hade inte uppenbart följt 'maktdelegaten', utan stått på mig och bildat en mäktig koalition med många andra SIDS för att bli ett resolutionsblock, som förkroppsligar det primära värdet som min mentor, senator Steve Glazer, imponerade på oss som praktikanter: "Representera personer i ditt distrikt, inte politiska partier eller specialintressen".


Kreativitet är att hitta de perifera introverta delegaterna och övertala dem att lägga till siffror för din sak. Kreativitet är att navigera runt komplexiteten i ett kapitalistiskt samhälle utformat för att bara gynna den högsta percentilen i industriländer. Kreativitet är diplomati, en konst i sig. Förmågan att bygga broar och skapa nya allianser i kölvattnet av girighet och makt tro mig, gymnasiets MUN-krets är lika, om inte mer, mördande än den verkliga politiska arenan är en färdighet som behövs för den ständigt komplicerade framtiden. MUN har lärt mig retorik och relevansen av etos, patos och logotyper.


Jag har lärt mig att lyssna på motsatta synpunkter, en sällsynt färdighet i min huvudsakligen liberala gymnasieskola. Jag ser MUN som en teaterproduktion, där framgång bestäms av hur väl du i huvudsak blir och skildrar ditt land för en publik i världen. Uppmaning: Vad skulle du säga är din största talang eller skicklighet? Med en svärtad Q-tip gav jag honom ögonlock och pupiller och jämnade till de grova kanterna på hans ansikte. Jag använde ett sudd för att raka ner skärpan i hans käke och lägga till höjdpunkter på hans hud. Efter att ha granskat proportionerna log jag mot det färdiga pennporträttet. Kim Jong-dae var nu redo att slås in som den perfekta presenten till min vän. Men att vara konstnär kommer med sina egna sociala förväntningar. På den ljusa sidan har att vara konstnär lärt mig att ta risker och experimentera med nya tekniker och media.


Mest av allt har konsten gjort mig till en mer empatisk människa. När jag ritar en person, lever jag i deras skor ett ögonblick och försöker förstå dem. Jag noterar de små egenheter. Jag låter detaljerna - en hijab, en piercing på en näsa, ett ärr på hakan - berätta för mig deras personlighet, deras tankar, deras världsbild. Jag känner igen de gemensamma egenskaper som gör oss mänskliga och uppskattar skillnaderna i kultur och värderingar som gör oss unika. Uppmaning: Beskriv hur du har utnyttjat en betydande utbildningsmöjlighet eller arbetat för att övervinna en utbildningsbarriär som du har ställts inför.


Första året blev jag kär i doften av formaldehyd för dess löfte om en särskilt spännande dag i biologi. Vid junioråret hade jag fortfarande nästan ingen aning om vad jag skulle göra i framtiden. Naturligtvis ansökte jag på ett ögonblick, och på något sätt blev jag till och med antagen. När jag började programmet förväntade jag mig aldrig att bli så förtjust i datavetenskap. Varje dag tog jag sidor med anteckningar under klassföreläsningen och attackerade sedan entusiastiskt läxproblemen under kvällen. Faktum är att de flesta nätter stannade jag sent i datorlabbet och försökte slutföra ytterligare ett valfritt utmaningsproblem eller lägga till fler funktioner till redan avslutade program.


Ett av mina favoritprogram var ett Hangman-spel som gjorde sarkastiska kommentarer vid ogiltiga ingångar. Vissa program var dock notoriskt svåra och utlöste otaliga frustrerade skämt bland kandidaterna: en version av kortspelet War alltför benägen för oändliga loopar, en köklass som uppenbarligen helt bestod av indexfel. Anmälningslistan för TA-hjälp svämmade över med ökande frekvens i takt med att läroplanen blev svårare. Så efter att jag avslutat ett program hjälpte jag ofta mina kamrater med felsökning genom att peka på syntaxfel och logiska felsteg. Under den sista veckan blev jag utvald att vara presentatör för CS vid finalmiddagen, och talade om ämnet jag älskade för både programgivare och kamrater. Under den fantastiska månaden upptäckte jag ett område som blandar kreativitet med logik och en förnyad passion för lärande och utforskning.


Att föreställa sig min framtid som inte längre är otydlig ger spänning. Och på något sätt luktar den spänningen alltid svagt av formaldehyd. Att känna till synskärpan är viktigt eftersom det hjälper till att diagnostisera synproblem. Men utmaningen? Vanligtvis måste människor gå till ögonläkare och få ett ögontest för att fastställa deras skärpa. Mitt mål är att konfigurera detta till en mobilapp så att det är lätt för någon att avgöra om han eller hon behöver glasögon. Jag hoppas kunna fortsätta använda mina programmeringskunskaper för att göra fördelarna med forskning mer tillgängliga. De färdigheter, erfarenheter och nätverk jag kommer att bygga vid datavetenskapsavdelningen kommer att hjälpa mig att ta fram lösningar på problem och ge allmänheten fördelarna med forskning.


Nio gånger av tio väljs detta ut som lögnen. Jag tillbringade mina grundskoleår i Bangalore, Indien. Det indiska utbildningssystemet betonar färdigheter som handstil och mental matematik. Jag lärde mig hur man memorerar och förstår massor av information i ett möte. Den här metoden är rot i jämförelse med kritiskt tänkande, men har uppmuntrat mig att se bortom klassrummets väggar, lära mig om floderna i Östeuropa och matematikens historia. Bortsett från att använda Oxford Dictionary stavningar och det metriska systemet, hittade jag få eller inga likheter mellan brittiska och indiska läroplaner. Jag tyckte att dessa element var ett förbättrande komplement till läroböcker och anteckningar. Ändå frustrerade den grundläggande studienivån mig.


Jag hindrades från att avancera inom områden jag visade fallenhet för, vilket ledde till bristande entusiasm. Jag skämdes och var trött på att vara den enda som räckte upp handen. Plötsligt hade strävan efter framgång negativa konnotationer. Tre år senare började jag gymnasiet i Oakland, Kalifornien. USA:s utbildning verkade ha den perfekta balansen mellan kreativt tänkande, kärnämnen och prestation. Det har dock sin del av misstag i jämförelse med min erfarenhet av andra system. Jag tycker att mina klasskamrater sällan lär sig detaljer om kulturer utanför dessa gränser förrän mycket sent i sin karriär. Betoningen på flervalstestning och vikten av bokstavsbetyg har avskräckt nyfikenheten.


På bara sjutton år har jag haft möjlighet att uppleva tre väldigt olika utbildningssystem. Var och en har format mig till en global medborgare och förberett mig för en värld vars gränser blir extremt definierade. Mitt perspektiv på att leva bland olika kulturer har gett mig insikt om hur jag kan förstå olika åsikter och på så sätt bilda en övergripande plan för att nå en lösning. I 10:e och 11:e klass utforskade jag Kinas värld med mina klasskamrater genom fester med mapo tofu, folkspel och kalligrafi. När jag utvecklade ett familjärt band med mina klasskamrater och lärare, blev klassen en chans att upptäcka mig själv.


Som ett resultat blev jag inspirerad att ta AP kinesiska. Så jag tog saken i egna händer. Jag mailade alla rådgivare jag kunde hitta inom en radie på femtio mil. Jag frågade mig själv: Varför försökte jag så hårt att ta ett AP-test? Jag ville köpa grönsaker av damen på marknaden och inte bli känd som besökare. Jag ville ansluta. Klockan den 19 april fick jag mitt ja. Språk är inte bara en form av kommunikation för mig. Genom kinesiska får jag kontakt med mitt arv, mitt folk och mitt land. Uppmaning: Beskriv den viktigaste utmaningen du har ställts inför och de steg du har tagit för att övervinna denna utmaning. När jag var femton år gammal gjorde jag slut med min mamma.


Hon och jag visste båda att jag var den enda personen hon hade i Amerika. Hennes familj var i Ryssland, hon pratade bara med sin främmande exman i rätten, hennes äldsta son undvek henne till varje pris. Att flytta in hos min pappa på heltid kändes som att jag övergav henne efter att ha knutit en snara runt hennes hals. För första gången hade jag vidtagit åtgärder. Jag skulle aldrig mer passivt låta livet hända mig. Under fyra långa månader av separation fyllde jag utrymmet som min mamma tidigare dominerade med lärande: allt och vad som helst. Jag lärde mig franska genom onlineprogram, byggde webbplatser och började redigera mina teckningar i Photoshop för att sälja dem online.


När min pappa förlorade sitt tredje jobb på fem år lärde jag mig att sy mina egna kläder och tillämpade mina nya kunskaper på kostymdesign på dramaavdelningen. På scenen lärde jag mig att känna empati. Backstage arbetade jag med team av engagerade och ömsesidigt stödjande elever. I vår improgrupp fick jag självförtroendet att agera på mina instinkter. Med hjälp av min dramalärare lärde jag mig att ödmjuka mig nog att be om hjälp. På min sextonde födelsedag tog jag upp telefonen och ringde min mamma. Jag väntade genom tre plågsamt långa pauser mellan ringningarna. Uppmaning: Tänk på ett akademiskt ämne som inspirerar dig. När jag var 10 berättade min pappa för mig att bakterier i och på min kropp var fler än mänskliga celler.


För en 10-åring var detta en skrämmande idé. Jag klämde mina underarmar hårt i försök att pressa ihjäl utlänningarna. Jag duschade i alldeles för varmt vatten för tioåringar. Jag hällde citronsaft över hela kroppen. Jag bestämde mig då för att jag ville bli läkare och studera mikrobiologi. Under sommaren skuggade jag Dr. Wong Mei Ling, en allmänläkare. Jag observerade fall efter fall av bakteriell interaktion på människokroppen: en inflammerad röd matstrupe som lider av streptokocker, utbuktande kött från en staph-infektion, matförgiftning från e. coli-laddade rätter. Jag var hennes forskare och letade upp nya läkemedel eller potentiella sjukdomar som orsakar särskilda symtom. Intresserad av den känsliga balansen mellan de goda och dåliga bakterierna på våra kroppar, ändrade jag min livsstil efter att ha forskat mer om våra biologiska processer.


Jag tittade på mina kindceller genom ett mikroskop i AP Bio, och jag insåg att varje cell måste få rätt näringsämnen. För att lära mig om mat som förbättrar mina organfunktioner och immunförsvar, äter jag nu yoghurt regelbundet för det dagliga intaget av probiotika för att underlätta min matsmältning. Som framtida barnläkare hoppas jag kunna lära barn hur man lever symbiotiskt med bakterier istället för att frukta dem. Jag kommer att betona vikten av att uppnå rätt balans mellan bra och dåliga mikrober genom hälsosamma vanor. Som en daglig påminnelse fungerar de små mikroberna i och på mig som en påminnelse om min passion för livets komplexa men lilla grund. Uppmaning: Vad har du gjort för att göra din skola eller ditt samhälle till en bättre plats?


Så många av mina vänner hade ätstörningar. När jag bläddrade igenom dikter skrivna av elever på min skola på en poesipubliceringssajt blev jag chockad över antalet flickor som svälter eller rensar i försök att älska sig själva. Innan jag fick reda på deras kamp trodde jag att jag var den enda tjejen som hatade min reflektion. Jag gick med i House of Pain HOP, en träningsklubb som min idrottslärare rekommenderade. Tänk på ditt liv och skriv flera gratisskrivningar för att identifiera ett ögonblick av inspiration. Du kan göra detta antingen före eller efter att du har läst anvisningarna. Fördelen med att göra dem tidigare är att du kommer från en plats med din egen autentiska känsla av vår upplevelse, men senare kanske du måste "passa in" dessa berättelser i de snabba teman.


Fördelen med att göra dem efter är att de kan fungera som utkast till den uppsats du så småningom kommer att slutföra, men du kanske inte är så kopplad till den upplevelse du vill dela med dig av. Detta är formatet för gratisskrivningarna är 5 minuter vardera: Skriv i 5 minuter utan att stanna. Följande är föreslagna uppmaningar. Du kan också prova din egen. Titta nu på uppmaningarna och dela in dem i tre kategorier: "Vill du skriva", "Kan skriva Börja med att skriva ett svar på en av uppsatserna i den första kategorin. Att skriva det du vill skriva först kommer att få dig att känna dig lite mer självsäker och bekväm att gå vidare.


Uppsats 8 är samlingspunkten, så att du kan skriva precis vad som helst. Men om ditt svar skulle kunna passa en av de mer specifika uppmaningarna bör du absolut göra det. Du kommer att ha 8 frågor att välja mellan. Du måste svara på endast 4 av de 8 frågorna. Varje svar är begränsat till högst ord. Beskriv ett exempel på din erfarenhet av ledarskap där du har påverkat andra positivt, hjälpt till att lösa tvister eller bidragit till gruppinsatser över tid. Saker att tänka på: En ledarroll kan betyda mer än bara en titel. Det kan innebära att vara en mentor för andra, agera som ansvarig för en specifik uppgift eller ta huvudrollen i att organisera ett evenemang eller projekt.


Tänk på vad du åstadkommit och vad du lärde dig av erfarenheten. Vad var ditt ansvar? Ledde du ett team? Hur förändrade din erfarenhet ditt perspektiv på att leda andra? Hjälpte du till att lösa en viktig tvist i din skola, kyrka, i ditt samhälle eller en organisation? Och din ledarroll behöver inte nödvändigtvis vara begränsad till skolaktiviteter. Till exempel hjälper du till eller tar hand om din familj? För den här uppmaningen är det viktigt att överväga vad ledarskap är, både för den gemenskap där du relaterar till andra som ledare, och till dig. Vad är sammanhanget? Ta med läsaren in i scenen och förklara hur ledarskap fungerar i den. Till exempel, i en utbildningsmiljö, kan ledarskap vara strukturerat kring ett kunskapsutbyte.


I en konstnärlig miljö kan ledarskap handla om att organisera en uppsättning idéer för att skapa förutsättningar för samarbete. En annan sak att tänka på är att undvika fallgropen att vara generisk, så tänk utanför ramarna. Ledarskap kan vara dynamiken mellan bara två personer och behöver inte involvera en formell ledarställning. Du kan vara ledare i ett samtal med dina familjemedlemmar, med någon som är äldre än dig osv. Denna uppmaning kunde också ganska lätt framkalla skryt; undvik detta eftersom det inte bara ger en osmaklig bild av dig utan också för att det inte svarar på frågan. Du märkte att vissa elever på din skola inte kunde få extra hjälp i sina ämnen eftersom de var tvungna att arbeta efter skolan.


Du ansöker som en del av studentregeringen om att ha några timmars stöd till studenter på morgnarna. Varje människa har en kreativ sida, och den kan uttryckas på många sätt: problemlösning, originellt och innovativt tänkande, och konstnärligt, för att nämna några. Beskriv hur du uttrycker din kreativa sida. Saker att tänka på: Vad betyder kreativitet för dig? Har du en kreativ förmåga som är viktig för dig? Vad har du kunnat göra med den färdigheten? Om du använde kreativitet för att lösa ett problem, vad var din lösning? Vilka är stegen du tog för att lösa problemet? Hur påverkar din kreativitet dina beslut i eller utanför klassrummet?


Är din kreativitet relaterad till din stora eller framtida karriär? För denna uppmaning, tänk på begreppet att göra. Tillverkning finns i många former och är inte alltid fysiskt. Vi "bestämmer oss" när vi bestämmer oss för att göra något. Vi umgås med våra vänner och hittar på historier, om det förflutna med hjälp av det som faktiskt hände som ingredienser, men ändå skapar ramen, berättelsen eller om framtiden, ofta med önskningar och mål som ingredienser. Vad skulle du säga är din största talang eller skicklighet? Hur har du utvecklat och visat den talangen över tid? Saker att tänka på: Om det finns en talang eller färdighet som du är stolt över är det här dags att dela med dig av den. Du behöver inte nödvändigtvis bli erkänd eller ha fått utmärkelser för din talang, men om du gjorde det och du vill prata om det får du gärna göra det.


Varför är denna talang eller färdighet meningsfull för dig? Kommer talangen naturligt eller har du arbetat hårt för att utveckla denna färdighet eller talang? Ger din talang eller skicklighet dig möjligheter i eller utanför klassrummet? Om så är fallet, vilka är de och hur passar de in i ditt schema? Ett vanligt problem här är att du läser uppmaningen och tänker "Åh, jag är inte bra på någonting. fungerar det? Bygger på uppmaningens fråga om var och med vem du gör de saker du är bäst på? Till exempel, om du är bra på att förklara saker, arbetar du då med små barn och förklarar hur saker fungerar för dem? Beskriv situationen där du gör detta arbete så blir det tydligare hur du använder din talang, utan att skryta. Beskriv hur du har utnyttjat en betydande utbildningsmöjlighet eller arbetat för att övervinna en utbildningsbarriär du har ställts inför.


Saker att tänka på: En utbildningsmöjlighet kan vara allt som har ett mervärde till din utbildningserfarenhet och som bättre förbereder dig för college. Till exempel, deltagande i ett hedersprogram eller akademiskt berikningsprogram, eller inskrivning i en akademi som är inriktad på ett yrke eller ett huvudämne, eller ta avancerade kurser som intresserar dig bara för att nämna några. Om du väljer att skriva om utbildningshinder du har mött, hur övervann eller strävade du efter att övervinna dem? Vilka personliga egenskaper eller färdigheter använde du för att övervinna denna utmaning?


Hur hjälpte det att övervinna denna barriär att forma vem du är idag? Varje dag omtolkade jag mina skisser till vad jag hoppades var färdigställande; varje dag skakade [namn] på huvudet. Men jag kom nära och utvecklade min egen stilkänsla. En dag, när jag satt på en bänk på Times Square och skissade, märkte jag hur bråttom alla var; Jag kände en känsla av brådska bara genom att titta. Inspirerad började jag fånga denna hastiga blick i min konst; slutresultatet såg förhastat ut och, ironiskt nog, ofärdigt. Men det var oavslutat med ett syfte: det fångade verkligen essensen av mina ämnen. Beskriv hur du har utnyttjat en betydande utbildningsmöjlighet eller arbetat för att övervinna en utbildningsbarriär du har ställts inför.


Personligen älskar jag denna UC Essay Prompt. Se till att du spenderar tid i din uppsats på att prata om hur du övervann barriären - detta är extremt viktigt! Exemplen på UC-uppsatser gör ett bra jobb med att måla upp hur studenter har utnyttjat utbildningsmöjligheter. Mina vänner spränger Drake i bilen, huvuden guppar till rytmen när vi kör till Chipotle. Ungdomsåret blev jag särskilt rörd av ett TED-föredrag av MIT-professorn [namn] om system för lagring av förnybar energi. Andra året skapade jag ett natriumbatteri genom att omvandla alger i flodvatten för en vetenskapsmässa, vilket vann mig []. Så småningom kom jag i kontakt med en postdoktorand på projektet, vilket ledde till en sommarpraktik där jag studerade elektroder för flytande batterier.


Min första dag fick jag en hög med Dr. Jag var ivrig efter att bevisa mig själv och undvek att be om hjälp. Så småningom kallade min mentor ut mig för att jag gömde mig i hörnet. Jag bevittnade senare denna kollaborativa karaktär vid veckovisa labbmöten – debatter ledde till att människor ändrade sina utredningsmetoder! Jag lärde mig att ställa frågor, vilket ledde till möjligheter där jag hjälpte forskare att förbereda sig för dragprov; mitt ständiga påtryckande ledde till och med att jag hjälpte till med analysen bakom den mekaniska beteendeförändringen hos designerpolymerer bakom batteriet! Jag stirrade besegrad tillbaka, osäker på hur jag skulle svara. Ändå vägrade jag att låta denna möjlighet gå till spillo och fick ett deltidsjobb på In-N-Out för att försörja mig själv ekonomiskt.


När min chef visste hur desperat jag behövde pengarna frågade min chef ofta:. I timmar efter timmar dechiffrerade jag beställningar i de förkortade knapparna på min skärm, fyllde på matsalen och tärnade potatis. Kunder talade ofta ner mot mig; bara att vara där kändes eländigt. Jag ville bryta ihop, sluta arbeta, men fortsatte att tro att min uthållighet skulle belönas med möjligheten att gå på COSMOS. Därför utstod jag stressen och utmattningen. Således insåg jag: alla möjligheter krävde uppoffringar, men bara jag bestämde om det skulle vara värt besväret att söka efter det eller inte. Min tid på In-N-Out odlade inte bara en inkomst utan också personlig tillväxt. Rädd för avslag och dömande började jag jobbet skrämd av uppgiften att interagera med främlingar.


Och snart nog utvecklades våra korta utbyten till meningsfulla samtal, eftersom rutinkunder skulle dela en distinkt historia om sin familj, kultur eller prestationer. På grund av denna erfarenhet som ordertagare, omfamnar jag nu alla möjligheter att få kontakt med människor, förstå deras bakgrund och vidga mitt perspektiv på världen. Kalmanfiltrering är en hemlig teknik som gömmer sig i osynligt. De använder programmering, matematiska modeller och fysik för att göra välgrundade gissningar om komplexa system. Förra sommaren, ivrig att ta mina första steg inom flygindustrin på [företag], fick jag chansen att skapa en prototyp Kalman-filter för att flyga deras satelliter i rymden.


Jag hade tidigare erfarenhet av liknande arbete så jag gick direkt till min mentor och berättade för honom om mina ambitioner att vidga mina vyer under praktiken. Det tog två veckor, men vi övertygade så småningom avdelningen för tillämpad matematik att ge mig Kalman-filterprojektet. Helt ny inom detta område på forskarnivå arbetade jag med raseri och koncentration till skillnad från någon gång tidigare. Jag byggde långsamt upp mitt projekt och planerade noggrant ett bibliotek med Java-klasser som skulle kunna distribueras i alla framtida användningsfall för Kalman-filter. Efter ytterligare en veckas felsökning upptäckte min kollega och jag att algoritmen var överskjutande eftersom kovariansmatriserna uppdaterades två gånger. Jag fixade felet och kände mig upprymd; Jag hade skapat ett fullt fungerande Kalman-filter!


Längs vägen utnyttjade jag alla möjligheter att nätverka, delta i professionell utveckling och öka min förståelse för stora företag. Min handledare lärde mig affärsgrunderna, för- och nackdelar med företagsrekonstruktion och hur kontraktsförvärv fungerar. Jag nådde ut till programledare och hittade mentorer hos människor som hade format flyg- och rymdindustrin sedan dess linda. Min 7-veckors praktik på [företags] hjälpte mig att växa som individ, datavetare och entreprenör. 23 februari, [år]. Efter att ha tagit upp specifika problem i min skola med ordföranden erbjöd han mig en tjänst som sommarpraktikant.


Som studentkund och nu anställd på [stad] hade jag kraften att knyta ihop mina två passioner att tjäna mitt samhälle och kodning tillsammans. Jag utvecklade så småningom en symbiotisk relation med mina kollegor, eftersom jag hjälpte dem att förstå sina studentkunder samtidigt som de lärde mig hur man felsöker nätverk. I det insåg jag att ingenjörer måste förstå sina kunder in och ut för att vara effektiva och värdefulla för sina projekt. När jag fortsatte att ansluta iPads och internetförberedda enheter till höghastighetsinternet insåg jag att dessa Internet of Things IoT kunde överbrygga den mänskliga världen och teknologin.


De följande veckorna använde jag min programmeringsexpertis för att tilldela statiska IP-adresser som gör det möjligt för skolor att fjärrstyra elen. Men att faktiskt tillämpa dessa programmeringskoncept för att göra verkliga förbättringar – vare sig det gäller att spara energi eller snabba upp wifi – kopplade ihop mänsklighetens prickar och teknikens framtid. Ett sprakande skakade himlen när en meteorit rasade mot jorden. Nedan vrålade en tyrannosaurus-rex sitt sista dån när meteoren slukade världen i lågor. För en månad sedan bestod vår värld av skrotpapp och trassliga trådar. Men med lite kreativitet kombinerade vi servomotorer för att animera dinosaurierna i deras sumpiga habitat. Genom att bära Google Cardboard teleporterades besökare till mesozoiken. När jag spenderade timmar på att kalibrera styrenheten insåg jag att robotteknikens framtid låg i programvaran – automatisering kunde överskrida barriärerna för manuellt styrd robotik genom att själv analysera data och självkorrigera ofullkomligheter genom att lära av sina egna misstag.


Med nyfikenhet drev jag forskning om datorseende CV under Dr. Med hjälp av MATLAB och RGB-värdena för provjordgubbar implementerade jag algoritmer som extrapolerade data till live actionkameror i jordgubbsfält som identifierade, räknade och bestämde mognad av jordgubbarna. Fundera på ett akademiskt ämne som inspirerar dig. Älskar den här UC-uppsatsen, och exemplen på personlig insikt nedan gör ett bra jobb med att visa upp detta koncept. Försök att prata om något utanför AP Biology. Vilka andra erfarenheter har du utanför skolan som fick dig att brinna för just detta ämne?


När jag återvände från min AP-regeringsresa till Washington D. Jag kände mig inspirerad av deras plattform för att främja det gemensamma bästa och vägra lobbying från stora företag. Även om jag kanske inte är politiker, blev jag inspirerad att tro att jag fortfarande kunde göra skillnad i mitt lokalsamhälle. Efter att ha undersökt effekterna av cellulära torn, fann jag att närhet till ett skulle utsätta min familj för en hög risk för cancer. Även om det var fängslande att lära sig om offentlig politik, verkade det faktiskt som en avlägsen idé att tillämpa den på den verkliga världen – en idé som bara mina kongressmän kunde göra. Grannar som en gång bråkade om vars hund kissade på vars sida av gräsmattan lade sina meningsskiljaktigheter åt sidan för samhällets gemensamma intressen.


Genom dessa medborgerliga koncept förstod jag verkligen att vår fria vilja avgör vårt självstyrda samhälle. Den offentliga politikens makt ligger i folkets händer. Med en armé av människor bakom mig kunde jag se att de också förstod att politiker kan ha hög status för att göra en förändring. Men ett samhälle som sätter sina olikheter åt sidan för ett gemensamt mål är mycket starkare än en politiker. Jag insåg att det bara krävs kraften från en – en person, en handling, en gemenskap – som gör hela skillnaden. I det krispiga vita rummet i Tate-galleriet var det något som fångade min ögonvrå. Detta var ett stycke som, trots att det framstod som distinkt enkelt för mig, hade ett betydande värde i konstvärlden. Även om jag hade stor respekt för en konstnär som Matisse, ifrågasatte jag förekomsten av konststycket i galleriet: Varför anses detta vara ovärderligt i konstvärlden?


Efter att ha studerat konst i över 10 år har jag ofta undrat hur vissa verk ansågs ovärderliga medan andra lämnades att glömmas bort. Detta ledde mig sedan till att ifrågasätta hur man kvantifierar konstens värde. Under min studie mellan skärningspunkten mellan konst och ekonomi, utforskade jag denna fråga genom att lära mig mer om ekonomin för utbud och efterfrågan och titta in i ekonomiska bubblor. Att studera den ekonomiska förklaringen bakom konstens värde har lärt mig att ompröva vad jag skulle beskriva som kvantifierbart värde, och överväga innebörden bakom nyttan. Denna process lärde mig vikten av att skapa kopplingar mellan till synes orelaterade områden som ekonomi och psykologi för att undersöka meningen bakom konst som ger den ny mening, nytt ljus.


När jag återvände till Tate Gallery följande sommar, närmade jag mig utställningar med ett nytt tänkesätt och en nyvunnen uppskattning för konstverk som väcker nya frågor och nyfikenhet. Det finns en viss glädje i att uppskatta naturens skönhet. Att lära mig livets processer är som att njuta av en fängslande berättelse, en berättelse som fängslade mig ytterligare genom naturvetenskapskurser. Jag ville fortsätta läsa den här berättelsen utanför skolan, och under den senaste sommaren kunde jag jobba på Parker Center for Allergy and Asthma vid Stanford University. Där har min praktik hos Dr. Jag hade tidigare erfarenhet av våtlabb genom matkemiprojekt för att skapa vegansk ost på [organisationens namn] mitt områdes bio-hackerspace, men att arbeta med världsberömda vetenskapsmän och en Nobelpristagare bara några dörrar ner var definitivt skrämmande.


Jag fick i uppdrag att arbeta med Dr. Defekter kan leda till allvarliga sjukdomar som påverkar lungorna, inklusive astma. Vi använder banbrytande encellsanalys för att titta på uttryckta gener i lungan för att skapa ett bibliotek och förstå hur cellerna reagerade på sjukdomar. Min huvudsakliga uppgift var att optimera vårt encellsprotokoll eftersom vi desperat behövde högre effektivitet. Jag letade igenom internet efter idéer, läste tidningar som fick mitt huvud att snurra och pratade med experter som gjorde mig mer förvirrad. Efter en sommar av kamp kom jag över en tidning som beskrev ett enzym som kunde sammanfoga ofullständiga genetiska sekvenser så att de inte skulle gå förlorade - bingo, precis vad jag behövde.


Praktiken exponerade mig för de två sidorna av forskningen - grinden och den överväldigande lyckan efter ett positivt resultat.

No comments:

Post a Comment